پایگاه اینترنتی مشاوران زمیل/سید ابوالفضل حسینی

اگر نیت یکساله دارید گندم بکارید ،اگر نیت ده ساله دارید درخت بکارید ،اگر نیت صدساله دارید انسان تربیت کنید

پایگاه اینترنتی مشاوران زمیل/سید ابوالفضل حسینی

اگر نیت یکساله دارید گندم بکارید ،اگر نیت ده ساله دارید درخت بکارید ،اگر نیت صدساله دارید انسان تربیت کنید

پایگاه اینترنتی مشاوران زمیل/سید ابوالفضل حسینی

مراجعین به این سایت ضمن استفاده از مطالب سودمند،اخلاقی ،مشاوره،مذهبی ،اعتقادی و.....می توانند از پژوهشهای علمی که در قسمت ( پیوند ها ی روزانه با عنوان تحقیقات علمی خودم ) موجود است استفاده نمایند وسوالات خود را برای راهنمایی و مشاوره از مدیر سایت در قسمت نظرات ثبت نموده یا به پست الکترونیک ایشان که آدرس آن در تماس بامن موجود است ارسال نموده و جواب آن را دریافت نمایند., ویا برای مشاوره حضوری یا تلفنی هماهنگ کنند

پیام های کوتاه
آخرین نظرات
نویسندگان

روز دانشجو

چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۲ ق.ظ


16 آذر روز دانشجو که در اعتراض به دخالت‌های بیگانگان در کشور صورت گرفت؛ باید به‌عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی ثبت شده است و موجب بالندگی این قشر است

دانشجویی یک مکتب است که زمان و مکتب و مقطع نمی‌شناسد و باید به‌عنوان یک مکتب مهم در استکبارستیزی به جامعه منتقل و برای افراد مختلف تبیین شود

دانشجویان به‌عنوان قشر باسواد و فرهنگی جامعه، وظیفه سنگینی برعهده دارند و افزون بر شخصیت اجتماعی خود، باید الگوی رفتار و تفکر دیگران هم باشند و جامعه از آنان الگوپذیری داشته باشد.

در تاریخ 24 آبان بود که اعلام شد نیکسون معاون رئیس‌جمهور آمریکا به ایران می‏‌آید. نیکسون به ایران می‏‌آمد تا نتایج پیروزی سیاسی امیدبخشی را که در ایران نصیب قوای طرفدار تثبیت اوضاع و قوای آزادی شده بود را ببیند.

در این میان دانشجویان مبارز دانشگاه نیز تصمیم گرفتند که با وجود فضای حکومت نظامی بعد از کودتای سیاه، هنگام ورود نیکسون، نفرت و انزجار خود را به دستگاه کودتا نشان دهند، بیشتر اعتراض‌ها از دانشکده پزشکی، داروسازی، حقوق و علوم آغاز شد.

صبح روز 16 آذر، فضا به شدت آبستن حوادث و درگیری بود، سربازان گارد مسلح به مسلسل در سرسرای دانشکده پخش بودند. با شعار یکى از دانشجویان که فریاد می‌زد: ''دست پلیس از دانشگاه کوتاه‏" تیراندازی‌ها شروع و دقایقی نگذشت که آبی که از سوراخ شدن شوفاژ در صحن سرسرا جارى بود با خون دانشجویان آمیخته شد.

در سکوتی که بعد از ده دقیقه تیراندازی برقرار شده بود، سربازها تمام کسانى را که درازکش کرده بودند، بیرون بردند اما سه نفر در سرسراى ورودى غرق در خون بر جا ماندند: مصطفى بزرگ‏نیا، احمد قندچى و آذر (مهدى) شریعت‏‌رضوى.

آری وجود نیکسون آن قدر گرامی و عزیز بود که در قدومش سه نفر از بهترین جوانان این کشور یعنی دانشجویان دانشگاه را قربانی کردند بود. این‌ها همان شهیدان دانشجویی بودند که در اعتراض به دخالت‌های آمریکا و انگلیس در امور ایران سینه خود را آماج گلوله‌های رژیم پهلوی قرار دادند تا روز 16 آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ ثبت شود.

فرارسیدن 16 آذر و روز دانشجو فرصتی دوباره برای بررسی هویت تاریخی و رسالت ملی و دینی دانشجو است

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۷
سیدابوالفضل حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی