پایگاه اینترنتی مشاوران زمیل/سید ابوالفضل حسینی

اگر نیت یکساله دارید گندم بکارید ،اگر نیت ده ساله دارید درخت بکارید ،اگر نیت صدساله دارید انسان تربیت کنید

پایگاه اینترنتی مشاوران زمیل/سید ابوالفضل حسینی

اگر نیت یکساله دارید گندم بکارید ،اگر نیت ده ساله دارید درخت بکارید ،اگر نیت صدساله دارید انسان تربیت کنید

پایگاه اینترنتی مشاوران زمیل/سید ابوالفضل حسینی

مراجعین به این سایت ضمن استفاده از مطالب سودمند،اخلاقی ،مشاوره،مذهبی ،اعتقادی و.....می توانند از پژوهشهای علمی که در قسمت ( پیوند ها ی روزانه با عنوان تحقیقات علمی خودم ) موجود است استفاده نمایند وسوالات خود را برای راهنمایی و مشاوره از مدیر سایت در قسمت نظرات ثبت نموده یا به پست الکترونیک ایشان که آدرس آن در تماس بامن موجود است ارسال نموده و جواب آن را دریافت نمایند., ویا برای مشاوره حضوری یا تلفنی هماهنگ کنند

پیام های کوتاه
آخرین نظرات
نویسندگان

فوکو یاما

پنجشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۱۰ ق.ظ


 

خوشتر آن باشد که سّر دلبران            گفته آید در حدیث دیگران

طّراحی مکانیزم شکل حکومت(ولایت فقیه) توسط حضرت امام   ره  چه جوری جلوی نفوذ غرب را بسته واکنش فرانسیس فوکویاما بسیار جالب بنظر می رسد :

تئوری‌پرداز پایان تاریخ و تحلیلگر ارشد آمریکایی طی یادداشتی در وال استریت ژورنال، با هجمه به قانون اساسی ایران وجود نهادهایی چون «رهبری»‌ و «شورای نگهبان» را موانع اصلی تبدیل ایران به نظامی سکولار دانست

در این مطلب که در اوج اغتشاشات فتنه سال 88 نگارش شده، فرانسیس فوکویا جایگاه «رهبری» و نهادهایی چون «شورای نگهبان» را به علت آنکه مانع از تغییر رژیم در ایران و تبدیل آن به «دموکراسی لیبرال» و «دولت سکولار» هستند، مورد هجمه قرار داده است.

او در ابتدای مطلب خود با اشاره به انواع انتخابات در ایران، تلویحا به ساختار دموکراتیک و مردم سالار نظام ایران اذعان کرده اما بلافاصله تصریح می‌کند که «ایران یک دموکراسی لیبرال نیست».

او با اشاره به فتنه سال 88 و خرسندی از اردوکشی‌های‌ غیرقانونی خیابانی، چنین ابراز خوشبینی کرد: «با توجه به تظاهرات‌های گسترده،‌ ما باید خواستار چه نوع از آینده‌ای برای ایران باشیم؟ اولویت خود من برای ایران این خواهد بود که یک روزی این کشور قانون اساسی جدی و با سبک غربی برگزیند که در آن آزادی‌ مذهبی و یک دولت سکولار تضمین شده باشد».

فوکویاما با ابراز خوشبینی درباره تغییر ساختار نظام کنونی در ایران در گافی فاحش، ‌اختیارات رهبری در جمهوری اسلامی ایران را با اختیارات و وظایف شورای نگهبان اشتباه می‌گیرد.

او با خوشبینی درباره تغییر ساختار نظامی ایران به یک نظامی «دموکراتیک» اینطور مدعی شد: «برای این منظور که110 قانون اساسی که به شورای نگهبان کنترل نیروهای مسلح و رسانه را داده لغو شود و ضروری است که اصل کارکرد و وظیفه آن به چیزی شبیه به دادگاه فدرال تغییر یابد

فوکویاما در ادامه مطلب خود به مذهبی بودن مردم ایران اذعان کرده و با لحنی ناامیدانه از سخت بودن و شاید ناممکن بودن حذف کامل مذهب از ساختار اجتماعی ایران سخن می‌گوید.

وی تصریح می‌کند که «حذف کامل مذهب از قانون اساسی ایران مشکل‌سازتر است. حاکمیت قانون نه فقط به خاطر کیفیت‌های رسمی و قانونی آن غالب شده و برتری می‌یابد بلکه به این خاطر که این موضوع تا حد زیادی نمایانگر هنجارهای اجتماعی ‌هم هست. اگر حاکمان آینده ایران خواهان احترام به حاکمیت قانون هستند باید قانونی را در بربگیرد که از قلب‌های مردم ایران بیرون می‌آید. شاید روزی برسد که شاهد قانونی کاملا سکولار باشیم اما این موضوع امروز بعید است.

فوکویاما  درکنفراس اورشیلیم با عنوان بازشناسی هویت شیعه می گوید. شیعه پرنده ای
است که افق پرواز ش خیلی بالاتر از ابرهای ماست.
پرنده ای که دو بال داردیک بال سبز و یک بال سرخ .
بال
 سبز این پرنده را مهدویت و عدالت خواهی و
بال
 سرخ این پرنده را شهادت طلبی که ریشه در کربلا دارد و شیعه را فنا ناپذیر کرده است ،معرفی می کند.
فوکویاما معتقداست شیعه بعد سومی هم دارد که اهمیتش بسیار است .
او میگوید این پرنده زره ای به نام
 ولایت پذیری به تن دارد و قدرتش با شهادت دو چندان
می شود. شیعه را هرچه از بین ببریم بیشتر می شوند...

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۰
سیدابوالفضل حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی