پایگاه اینترنتی مشاوران زمیل/سید ابوالفضل حسینی

اگر نیت یکساله دارید گندم بکارید ،اگر نیت ده ساله دارید درخت بکارید ،اگر نیت صدساله دارید انسان تربیت کنید

پایگاه اینترنتی مشاوران زمیل/سید ابوالفضل حسینی

اگر نیت یکساله دارید گندم بکارید ،اگر نیت ده ساله دارید درخت بکارید ،اگر نیت صدساله دارید انسان تربیت کنید

پایگاه اینترنتی مشاوران زمیل/سید ابوالفضل حسینی

مراجعین به این سایت ضمن استفاده از مطالب سودمند،اخلاقی ،مشاوره،مذهبی ،اعتقادی و.....می توانند از پژوهشهای علمی که در قسمت ( پیوند ها ی روزانه با عنوان تحقیقات علمی خودم ) موجود است استفاده نمایند وسوالات خود را برای راهنمایی و مشاوره از مدیر سایت در قسمت نظرات ثبت نموده یا به پست الکترونیک ایشان که آدرس آن در تماس بامن موجود است ارسال نموده و جواب آن را دریافت نمایند., ویا برای مشاوره حضوری یا تلفنی هماهنگ کنند

پیام های کوتاه
آخرین نظرات
نویسندگان

ویزه نامه غدیر

چهارشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۲۶ ب.ظ

 

ویژه نامه غدیر (آنتی شبهه) یک نگاه بندازید بعد راهنماییمون کنید

چراپس ازحضرت رسول مردم به دنبال حضرت امیرمونین علی علیه السلام نرفتند این پرسش رامیتوان به چندگونه پاسخ داد:

1. اینکه پیامبر(ص) حضرت امیر(ع) را به جانشینی معرفی نکرداین پاسخ به دلایل راویات قطعی و متواترتاریخی غلط است چراکه بارهادرموقعیتهای متفاوت حضرت امیر(ع)به مردم به عنوان جانشین معرفی شد.

2.   اینکه مردم حضرت امیر(ع) رانمی شناختند؛ این پاسخ نیزغلط هست چراکه پیامبردرروزغدیربا اشاره به حضرت امیر (ع) فرمود من کنت مولاه فهذاعلی مولاه مردم علی(ع)  رامی شناختند.

3. سوم اینکه مردم پیامبر(ص) را قبول نداشتند  این پاسخ نیز غلط است چرا که غالب توده های مردم پیامبر را دوست داشته به حدی که نمی کذاشتند حتی آب وضوی او به زمین بریزد و برای تبرک برمی داشتند.

4.در اثر نفوذ سازمان یهود مردم کسانی را هم در کنار و موازات حضرت پیامبر(ص) قبول داشتند  و گوش به اوامرشان می سپردند .  و این مطیع بودن مردم به حدی بود که با پیروی از اوامر انان از بیعت با علی  علیه السلام دست برداشتد و او را کنار زدند.

پس از حضرت عیسی (ع)  سازمان  یهود هیچ تهدیدی غیر از اسلام و اخرین پیامبر که توسط حضرت عیسی(ع)   وموسی (ع)  بشارت داده بود( پیامبر اکرم ص ) نمی دید .

سازمان یهود با مجموعه اطلاعاتی که در دست داشت پیامبر اینده را مانند فرزندان خویش می شناختند!

این سازمان که حضرت عیسی را به پیامبر مفقود الاثر تاریخ تبدیل کرد و  با نفوذ در حواریون عیسی (ع)  در عرض 100 سال چیزی از مسیحیت واقعی باقی نگذاشت در مقاابل تهدید نهایی چه خواهد کرد؟

از مجوعه عملیات یهود می توان دریافت که این عملیات برای مبارزه با پیامبر آخر زمان در سه مرحله طرح ریزی شده بود :

1.      ترور و جلوگیری از پیدایش پیامبر(ص)

در این طرح یهود با شناسایی نور نبوت در اجداد پیامبر(با علم چهره شناسی که از حضرت موسی (ع) آموخته بودندو نسل به نسل منتقل شده بود) و تطبیق ان با  علایم ذکر شده در کتب اسمانی سعی در خاموش کردن این نور بودند  خلاصه روایات که در تاریخ  می باشد بدین شرح می باشد که نشان دهنده این است که تاریخ  شروع ترور از یهود بوده است :

1. ۱     ترور هاشم جد اعلای پیامبر(ص) (بحارالانوار ج 15 ص 51)

2. ۱    ترور عبدالمطلب (بحارالانوار ج 15 ص53  و117 و127 )

3. ۱   ترور عبدالله پدر گرامی حضرت رسول (ص) (، بحارالانوار ج 15 ص90  ، تاریخ طبری ج 2 ص 8 ، سیره حلبی ج 1ص 8 ،الکامل فی تاریخ ج2 ص 6)

4. ۱  تلاش برای ترور پیامبر(ص) که باعث شد تا عبدالمطب و آمنه او را در سرزمین  بسیار دور تر از مکه به طور مخفیانه به حلیمه  بسپارند در حالی که به راحتی در مکه دایه  پیدا می شد! . پنج سال طول کشید تا  یهودیان او را یافتند  وبا نامن شدن ان منطقه حلیمه حضرت را به مکه برگرداند(سیره ابن هشام ج 1 ص 192) پس از عبدالمطلب حفاظت حضرت رسول بر عهده ابوطالب قرار می گیرد  که عبدالمطلب در  دو سوم وصیتنامه خود  فقط به حفاظت از این کودک تاکیید می کند.(کمال الدین و تمام النعمه ص 176  ، اعلام الوری ص 15 ، کنز الفوائد ص 82)

2.      ایجاد موانع تاخیری بر سر راه ایشان برای جلوگیری از رسیدنشان به قدس.

قدس برای یهودیان ودر ادبیات  مقدس ان ها اهمیت ویژه ای دارد. یهود برای جهانی شدن و تشکیل حکومت جهانی سه مرحله در پیش دارد :1 فتح قدس 2 فتح نیل تا فرات 3.فتح بقیه عالم

از نقشه سکونت یهودیان در حجاز به اسانی می توان دریافت که یهودیان از مدینه تا دیواره قدس را خاکریز زدند.

استحکامات نظامی فوق العاده وموانع عظیمی را در این مسیر فراهم کرده بودند . پیامبر اکرم (ص)  باید هفت خاکریز را رد می کرد. بنی قریظه ، بنی مصطلق ، بنی نضیر ، خیبر، تبوک ، موته و قدس .

سه خاکریز اول در مدینه بود و یهودیان مستقر در ان ها ؛ هر یک در زمان خاصی ، به جنگ با رسول الله پرداختند .

در جنگ های بعدی حضرت در تبوک معطل شدند و اخرین نبرد د رموته بود. سپاه اسامه  آخرین نیرویی بود که حضرت برای جنگ با سپاه روم که توسط یهودیان  برای مقابله با اسلام  در مرزهای روم و فلسطین کنونی صف بسته بودند تجهیز کردند که با کار شکنی افرادی که در تاریخ مشخص اند ، این سپاه از حرکت ایستاد و عملیات تاخیری یهود توانست پیامبر را از رسیدن به قدس باز دارد.

3.      نفوذ در حکومت پیامبر خاتم (ص) و به دست گیری ان در صورت تشکیل

دشمن که با برنامه ریزی دقیق امده بود  در هنگامه این تلاش هایی که اشاره شد ، احتمال عدم موفقیت  را نیز پیش بینی کرده بود و در صدد نفوذ در سازمان حکومتی پیامبر نیز بود ، تا در وقت لازم نفوذیان خویش را برای برنامه های خویش به کار گیرد.

عناصر نفوذی دشمن هرگز ماهیت خویش را ابراز نکردند. هر چند این فراد رد پایی از نفوذ خود را به جای گذاشته اند و می توان در تاریخ نفوذ انان را اثبات کرد.(در جنگ تبوک ،  گروهی از منافقان در صدد قتل پیامبر برامدند و خداوند از توطئه انان پرده برداشت . حذیفه ابن یمان ،  صحابی وفادار رسول الله ،  این منافقان را دیده و شناخته است .ر.ک شیخ صدوق ، الخصال ص 499 ، الخرایج والجرایح  ، ج 1 ص 100 )

اما انان توانستند کار خویش را درست پیش برده و همچنان قلوب عوام الناس را همراه خود سازند و بیعت و حمایت انان را پس از رسول الله (ص) را به دست اورند. بسیاری از اطرافیان پیامبر(ص)  استانه تحمل و پذیرش حقیقت را نداشتند ، بنابراین  رسوا ساختن انان نیز کاری را از پیش نمی برد .

جبهه یهود برای نفوذ به درون حاکمیت ، در پی کسی بودند که از عهده دو ماموریت براید:

1.      در کنار رسول خدا به گونه ای رفتار کند که مسلمانان او را شخصیتی برجسته  و توانمند برای خلیفه شدن بشناسند.

2.      سازمانی ایجاد کرده و کسانی را گرد هم اورد که حکومت او را به رسمیت بشناسند و کسانی باشند که در حمایت از او تلاش کنند و مسلمانان را گرد او جمع نمایند.

     

ابوبکر بهترین گزینه برای  این ماموریت شناخته شد.شرایط و جایگاه اجتماعی یهود او را گزینه مناسبی برای نفوذ ساخته بود .

در حالی که نوع گروندگان  به حضرت اکثرا جوان بودند ابوبکر تنها سه سال از پیامبر (ص) کوچک بود ، مسلمانان هرگاه به دور رسول خدا جمع میشدند او را نیز همراه رسول خدا می دیدند و به دلیل  سن بالای ابوبکر اورا به عنون نفر دوم اسلام می شناسند ، افزون بر اینها او در مکه صاحب نام بود و به بدی شهرت نداشت ، بنابراین اگر در سیستم نفوذ یابد طبیعتا بین اصحاب رسول خدا شهرت خواهد یافت.

در اینچا شاید این شبهه ایجاد شود که رفتار های ابوبکر همه مثبت و در جهت تقویت اسلام بوده است !

باید اذعان داشت که ابوبکر و یارانش به رسول خدا ایمانی نداشته و همه این اعمال و رفتارها ظاهری نمادین از دین داشته که به منظورایجاد کسب مقام و شخصیت در نزد مردم  برای ا ستفاده در زمان مناسب جهت انحراف مسیر خلافت از مسیر واقعی خود می باشد.

برای این مدعا که ابو بکر و یارانش هیچ گاه به رسول خدا(ص) ایمان نیاوردند، سه شاهد میاوریم :

1.      بیان امیرالمومنان (ع) پیش از جنگ صفین  :هیچ کدام از این سه نفر (ابوبکر ، عمر،عثمان) با رسول خدا پیشینه و سابقه ای نداشتند.(   بحالانوارج 30 ص323)

2.      در جایی دیگر امیرالمومنین(ع) می فرمایند : اگر قریش نام و اسم رسول خدا ا(ص)را وسیله ای برای رسیدن به ریاست و عزت قرار نمی دادند،هرگز خداوند سبحان را پس از رحلت پیامبر به اندازه یک روزهم عبادت می کردند.(شرح نهج البلاغه ج 20 ص 298)

3.      حذیفه در بیانی می گوید  : قسم به خدا اینان(ابوبکر ، عمر،عثمان) اعمالی انجام دادند که کاشف این است که به اندازه یک چشم بهم زدن  به خدا و رسول خدا ایمان نداشتند (ارشاد القلوب ج 2ص 327 ف بحارالانوار، ج 28 ص 95)

در ادامه به صورت خیلی خلاصه بخشی از تلاش ها و برنامه های ابوبکر برای نفوذ به سازمان حکومتی پیامبر(ص) اشاره می کنیم

الف شخصیت پردازی

در این راستا دست به تلاش هایی چند زد:

1.      همراهی با رسو ل خدا (ص) .

ابوبکر همواره در تلاش بود تا مردم او را در زمره صحابه خاص رسول خدا (ص) بشناسند و در رسیدن به این مقصود فدر صدد ملازمت با پیامبر(ص) در رویداد های تاریخ سازو مهم اسلام بود .

به عنوان مثال می توان حضورابوبکر در بیعت عقبه دوم که یکی از رویداد های مهم و تاریخ ساز اسلام است به همراه امیرالمومنان (ع) وحضرت حمزه در شعبی بود ،اشاره کرد. حضور حضرت علی(ع) و حمزه برای حمایت از پیامبر در حمله احتمالی کفار به پیامبر و مردم مدینه بود که چنین هم شد (تفسیر قمی ج 1 ص273 و اعلام الوری ج1 ص143) اما نمی توان حضور ابوبکر را به این علت دانست چرا که بعد ها در جنگ های احد (مسند ابی داود ص3 ،المستدرک ج3 ص27،البدایه و النهایه ج4 ص33 و .. که در این منابع سخن از کسانی است که به سوی پیامبر بازگشتند که این خود نشانه فرار انهاست )حنین (تاریخ الیعقوبی ج2ص62،تاریخ الخمس ص102) و خیبر(مجمع الزواید ج9 ص124 ، الغدیر ج7 ص200) به اثبات رسید.بنابراین حضور چنین فردی باید دلیل دیگری داشته باشد.

در این وقایع ابوبکر خود را در کنار پیامبر قرار می دهد تامردم با شناخت پیامبر(ص) او را نیز بشناسند در حالی که این امر برای حضرت علی میسور نبود چراکه در زمان حضور مکه جوان بودند و همانند سایران کمتر جلب توجه می کردند. این کار برای حضرت ابوطالب نیز ممکن نبود چرا که ایشان ایمان خود را اعلان نکرده بودند تا بتوانند با حفظ ریاست قریش از حضرت رسول خدا (ص) حمایت کنند.

حضرت حمزه نیز از چنین موقعیتی برخور دار نبود چرا که اعلام اسلام اوردن ایشان سال 6 بعثت بود و از طرفی ایشان زودتر ازپیامبر(ص) به مدینه هجرت کرده بودند.

ولی ابوبکر تا زمان هجرت در مکه ماند و در طول این مدت هیچ مشکلی برای اقامت در انجا نداشت که این خود نشان دهنده همراهی او با مشرکین بود(المستدرک ج3 ص396، البدایه و النهایه ج3ص 40)

2.      کمک های مالی

اقدام دیگر ابوبکر،براوردن نیاز مالی اسلام و مسلمانان بود با این شیوه مسلمانان اعتماد کاملی به ابو بکر و حسن نیت او در تمام رفتار هایش می یافتند. برای مثال اعتقاد برخی مبنی بر خریداری بلال توسط او(سیره النبی ج1 ص210 ،اسد الغابه ج 1ص206) از صاحبش می باشد.بنابراین وقتی ابوبکر به حکومت می رسد تاریخ مبارزه ای از بلال باغاصبان حکومت ثبت نکرده است. هرچند در میان یاران غاصب خلافت نیز نامی از او به چشم نمی خورد.

3.      دعوت به اسلام

ابوبکر تلاش بسیاری کرد تا افراد از طریق او به اسلام در آیند؛(سیر النبی ج 1،ص 165 )و اگر از مسیر او پیامبر را بپذیرند و به واسطه او اسلام بیاورند ، در اینده سوء نیت او را نمی پذیرند.

از سوی دیگر سطح معرفت و بصیرت تازه مسلمانان ، در ان اندازه ای نبود که ترفند های یهود و مشرکان را بشناسند و عوامل نفوذی را شناسایی کنند و معارف دینی خود را تعمیق بخشند.

ب . تشکیل سازمان

ماموریت دوم ابوبکر این بود که سازمانی تشکیل دهد و گروهی را گرد هم اورد که به خلافت وی پس پیامبر (ص) اعتقاد داشته باشند. بنابراین پایه سازمان نفاق در مکه گذارده شد. در ادامه شواهدی دال بر تشکیل سازمان توسط ابوبکر و رهبری وی بر ان،ارائه می شود.

1.      دعوت ویژگان به اسلام:

پس از اسلام اوردن ابوبکر ، او همه مردم را به اسلام فرا نمی خواند . حال سوال این است که او چه طیف یاصنفی را به اسلام فرا میخواند؟

به گفته ابن اسحاق ، از قریش کسانی که با ابوبکر رفت و آمد کرده ، به او اطمینان و اعتماد داشتند.(سیره النبی، ج1،ص165) بنابراین او کسانی را به اسلام دعوت می کرد که اولا او را قبول داشتند؛ ثانیا از قریش بود.

روشن است که  اگر ابوبکر بخواهد سازمانی را با این افراد تاسیس کند ، رهبر این سازمان خواهد بود.

مورخان کسانی را که به دست ابوبکر مسلمان شدند چنین بر می شمرند : عثمان ، ابوعبیده بن جراح ،طلحه، عبدالرحمن بن عوف ، زبیر، سعد ابن ابی وقاص ،عبیده بن حارث و ارقم ابن ابی الارقم(سیره النبی ج1 ص 165، البدایه والنهایه جلد 7،ص107 ، تاریخ مدینه دمشق ج30 ص51)

سازمان ابوبکر با این پنج نفر به همراه عمر بن خطاب تشکیل شد.

2.      ترور پیامبر (ص) :

بعد از بیعت مردم با حضرت علی (ع) در روز غدیر خم منافقان تصمیم گرفتند تا در عقبه هرشی  ناقه حضرت رسول (ص ) را رم دهند که ناموفق بوده و سپس به سمت حضرت حمله کرده که با مقاومت یاران حضرت رسول (ص) پا به فرار گذاشتند .

حذیفه در سوالی از حضرت رسول نام افراد مهاجم راسوال می کند که رسول خدا نام 14 نفر را می برد :

ابوبکر، عمر ، عثمان ، طلحه ،عبدالرحمن بن عوف ، سعد ابن ابی وقاص، ابوعبیده بن جراح، معاویه بن ابی سفیان ، عمرو بن عاص (همگی از قریش) و پنج نفر دیگر که : ابو موسی اشعری ، مغیره بن شعبه ، اوس بن حدثان ، ابوهریره و ابو طلحه انصاری ( ارشاد القلوب ج2 ص 333-328 ، بحارالانوار ج 28 ص97-101)

3.      صحیفه ملعونه:

پس از جریان غدیر و شکست عملیات ترور منافقان ، در مدینه  منافقان شرکت کننده در عملیات در خانه ابوبکر جمع شدند و عهد و پیمان بستندکه بیعت با علی (ع) را بشکنند. سعید ابن عاص این پیمان را در صحفه ای نوشت و اسامی را هم در اخر صحفه ذکر کرد . براین پیمان نامه 34 نفر از منافقان شاهد بودند.سپس وی صحیفه را به مکه فرستاد و در کعبه دفن کرد  تا این که در زمان خلافت عمر از کعبه بیرون اورده شد.(ارشاد القلوب ج2 ص 333 ، بحارالانوار ج 28 ص97-101)

4.      سرپیچی از لشکر اسامه

5.      توطئه سقیفه

6.      حمایت سازمانی از ابوبکر بعد از پیامبر (ص)

َhttp://www.antishobhe.blogfa.com/category/منبع

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۸
سیدابوالفضل حسینی

نظرات  (۱)

بحث مستند و علمی بود موفق و پیروز باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی